Numenera – Ręce, które leczą cz.1: Droga do Bar-Nabala

10 komentarzy

 

Nasi bohaterowie wyruszają w drogę do laboratorium Bar-Nabala, tajemniczego wynalazcy, który może powiedzieć Morwenie więcej o swojej przeszłości oraz jej cybernetycznych modyfikacjach. Przed sobą mają jednak długą drogę trasą, którą kazał im iść niegodny zaufania przestępca. Jak to się dla nich skończy?

Nota bene: pomiędzy ostatnią sesją na podsłuchu, a tym odcinkiem odbyła się przygoda, której z powodów organizacyjno-technicznych nie udało się nagrać, jednak jej znajomość nie jest wymagana do zrozumienia tego odcinka.

Numenera opisuje naszą Ziemię w niewyobrażalnie odległej przyszłości, gdy po współczesnej cywilizacji nie pozostało nawet wspomnienie. Niewiele pozostało również po cywilizacjach, które przyszły po niej – a były to cywilizacje czerpiące energię z gwiazd, podróżujące po Wszechświecie i kształtujące planetę według własnych potrzeb lub gustów. Ich czas minął. Rozpoczyna się nowa epoka. Poszukiwacze przetrząsają starożytne ruiny, by zdobyć artefakty tak zaawansowane technologicznie, że niemal nieodróżnialne od magii. Z ich pomocą pokonają niebezpieczeństwa, by zbudować nowy świat.

POBIERZ PRZYGODĘ

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

W odcinku występują:

  • Krzysiek Ceran – Mistrz Gry
  • Marta “Oceansoul” Najman – Morwena
    (Zcyborgizowana czarodziejka)
  • Rafał “Raff” Patatyn – Mac Crowley
    (Złodziej i morderca o krótkich nogach, szukający fortuny)
  • Kamil Borek – Sher’nen Qan
    (Czuły barbarzyńca o telekinetycznych zdolnościach szukający wiedzy)

Muzyka wykorzystana w odcinku pochodzi z albumu “Insomnilund” zespołu zthmusic oraz z albumu “Rosetta: Audio/Visual Score”

Wszystkie odcinki “Sesji na podsłuchu”: http://myszmasz.pl/category/sesje-na-podsluchu/

Tags: , , ,

  • I co dalej :)?

    • Następny odcinek pod koniec przyszłego tygodnia, tym razem nie zamiast normalnego odcinka

      • Cieszę się, bo dobrze się tego słucha. Znaczy, znowu ludzie dziwni patrzyli jak chichotałam w sklepie, ale było to przy półce z mozarellą, więc chyba szybko znaleźli wytłumaczenie.
        Jeden z moich MG namawia na Numenerę, więc słuchając prowadzę badania terenowe nad systemem ;).

        • Numenera jest dziwnym systemem. Przede wszystkim, jest bardzo mało zabawy statystykami, ale za to gracze mają więcej do powiedzenia w tworzeniu świata.

          Z drugiej strony, świat jest na tyle mało opisany, że MG musi mieć na niego własny pomysł. A to potrafi być zaletą, jak i wadą. Ale ogólnie to ciekawy system i myślę, że godny polecenia.

          • Krzysiek Ceran

            Znaczy, w podręczniku jest ze sto osiemdziesiąt stron opisu świata, jeśli nie więcej. Są też dodatki, do których nawet nie zajrzałem. Po prostu wziąłem tylko tyle, ile mnie interesowało.

            Co do systemu – na wstępie jest nieco dziwny, ale jak już się go opanuje okazuje się bardzo prosty. Enpeców i napotykane stworki da się opisać jedną liczbą (z punktu widzenia mechaniki gry), więc pod tym względem planowanie sesji – czy improwizowanie – jest banalne.

            No i jeszcze przez dwa miesiące można wejść w Numenerę i potem hipstersko pozować, że się w nią grało zanim Torment uczynił ją popularną. ;-P

          • Źle się wyraziłem. Chodzi mi o to, że to jest taki kitchen sink, że można w świecie znaleźć wszystko, więc sam system nie narzuca konkretnych historii, to MG musi mieć swoje pomysły. Pod tym względem (i pod wieloma innymi) jest bardzo podobny do Wolsunga

          • Krzysiek Ceran

            A tak, to prawda. To nie jest system, gdzie piąte przez dziesiąte z góry wiadomo, jakimi schematami potoczy się gra, jak to jest np w wypadku Wampira. Żeby nie było, uwielbiam Wampira, ale tam zasadniczo wiadomo – wampiry, smęty, intrygi o władzę, oh woe is me jestem potworem.

  • A, właśnie, zapomniałem, że miałem osobiście przeprosić za moje umysłowe pierdnięcie, które doprowadziło do użycia przeze mnie słowa “hip-hoper” zamiast raper. Złożyłem pisemne przeprosiny do komisji podcastowej i obiecałem poprawę na przyszłość.

    Z uniżonymi wyrazami żalu,
    Kamil Borek

  • FWG21

    <3 Dziękuję za kontynuowanie tego

    • Krzysiek Ceran

      Proszę bardzo. 🙂 Jest plan, żeby kolejne przygody pojawiały się częściej niż raz na dwa lata, ale może nie zapeszajmy…